DetDuInteVisste <3

2013-07-04
21:12:12

Lite tankar som flödar: Vikt.
Jag kan ha väldigt mycket tankar bland mina dagar i mitt liv, jag tänkte att jag kanske ska ta och dela med mej av det så jag ska börja med något som heter. ' Lite tankar som flöder' Ska försöka få in nått varje vecka med oftast olika ämnen. Hoppas ni gillar det och kan få tankeställare. Kommenterar gärna om ni tycker nå annrlunda eller har svar på vissa frågor jag undrar över. Idag är ämnet:
 
Vikt:
Jag menar, bara för att man har några mer kilon på kroppen än vad en ''perfekt'' människa har så är man helt plötsligt så mycket sämre och fulare. Är det rätt att dom blir mobbade, fast det egentligen är dom människor med mer mull på kroppen som är vackrare än dom som är av skinn och ben. Om en tjej som är 15 år går runt och säger att hon är tjock och måste banta fast hon bara väger 65 kg. Det är fel, hon är helt perfekt som hon är. Det finns ingen normal vikt, herregud om det finns en normal vikt vad är det då? 20 g kanske? Tycker inte att man ska kalla nån tjock bara för att hen inte kan ha vissa kläder eller för att det kanske är lite mer kärlekshandtag på vissa människor. Det är affärer som hela tiden ska ha perfekta former. Vissa affärer kan inte ens vanliga ungdomar i dagenläge handla i. Det ska vara S eller nått sånt, små i storlekar, en L är som en S. Smala lår och smal midja nästan hela tiden. Det är mycket sånt som får ungdomar att vilja banta, gå ner i vikt eller svälta till och med. Det är även modeller, dom ska ha värsta strandkroppen men om man går på en strand, är det många som ser ut så? Jag menar förr i tiden visade det sej att dom som hade mer mull på kroppen var rikare. Då var det ju positivt, idag är man bara orolig för diabetes, lättare cancer och massa andra sjukdomar och blodpropp och grejjer. Är det verkligen så vi ska leva i dag? Att inte kunna va nöjd över sig själv för att man är rädd över att blir sjuk? Vissa föds med några fler kilon på kroppen, dom ärver det och det kan dom inte rå för, dom är fortfarande en människa som ska respekterars som vilken människa som helst. Som en väldigt älskad människa berätta för mig igår, jag har levt i 15 år snart, denna kropp har jag byggt upp på 15 år, varför plocka bort bitar av den då? När det faktiskt finns människor som accepterar min kropp och inte bara den, min insida också. Visst det kan hända att det finns en vikt som är lite väl mycket för att man ska må bra. Som blir övervikt eller som dom kallar det, Fetma. Jag är smalast, jag är inte heller enormt överviktig men jag har mull på kroppen, nått att ta i, gör så jag fryser mindre på vintern. Håller mej längre om jag skulle svälta. Det finns så mycket positivt med att ha mull på kroppen. Jag kanske inte är bäst på att tänka positivt med mullet men jag försöker alla fall och det tycker jag alla andra ska göra. Jag har inget emot folk som har mindre mull men ni som har det, lägg på er mull, för det är riktigt gull ;) Det var mina tankar idag. Vikten är viktig, kondition och kost men överdriv inte. Du duger alla fall! 

Kommentar:
#1: Anonym

Fast precis som man inte ska kasta skit på de som är "större" ska man inte göra det på de som är mindre. Man kan istället sluta diskutera vikt, sluta påpeka om någon är tjock eller smal, sluta ha åsikter om vad som är en vacker kropp. Det är individuellt och alla kan inte gå ner i vikt, precis som alla inte kan gå upp i vikt. Det är viktigare att se personen som den är istället för hur den ser ut. Man kan inte vara "perfekt" i allas ögon men man kan sluta bry sig om att vara perfekt.

Svar: Jag menar inget illa mot dom som är mindre. Dom är exakt lika mycket värda. Det jag menar är att oftast så dom som är större blir nerkränkta av dom som är lite mindre. Bara för att man har nått kilo mer på kroppen. Vill inte mena något illa om det jag skrev. Vad jag ser är det vanligare att större människor är t.e.x mobbade än dom som är mindre eller? Gav bara mina åsikter :)
Fiskmåsen!

2013-07-05 @ 11:58:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: