DetDuInteVisste <3

2013-09-03
13:08:40

Lite tankar som flödar: Mat efter skolan.
Mat: Jo jag tänkte på en grejj, jag vet inte om detta händer bara mig eller om det händer fler. Jag skulle känna mej mindre werd om detta hände fler. När man kommer hem från skolan, en lång skol dag och sen är man jätte sugen på nått med det är liksom tisdag och man kan ju inte direkt smaska i sig en chokladkaka så man tänker, jag kan väl äta någe mat. Man kollar i kyl och frys och skafferi men finns ingenting, men egentligen finns det hur mycket som helst bara det att man inte orkar göra iordning, visst det kanske är bevis på lathet men egentligen, hur många ungdomar i dagens läge ställer sig och gör mat åt sig själv varje dag efter skolan? Mycket lättare till nån förälder kommer hem eller hur? Eller att det finns typ en färdig matlåda att värma. Sen kommer typ ens mamma hem och frågar varför man inte käkat och då svarar man såklart att man inte va hungrig eller att det inte fanns nå hemma fast man egentligen inte orkade göra något. Då får man skäll för att man inte har ätit och att man måste hålla koll på mat tider och äta ordentligen. Jaja sen äter man jätte sent bara för att när ens föräldrar tjatar att man ska äta då är man inte hungrig. Man var ju liksom hungrig när man kom hem men då fanns det ju inget att äta. Haha ja lite oseriös blev denna men liksom tanken på att detta kanske händer fler ungdomar än bara mig, det skulle göra mig lättad för detta händer mig nästan varje dag haha. Det var veckans ''Lite tankar som flödar''.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: